Divat

INDUL A BUDAPEST CENTRAL EUROPEAN FASHION WEEK

Több mint 40 magyar és nemzetközi márka kollekciója mutatkozik be a Budapest Central European Fashion Weeken péntektől vasárnapig Budapesten, a bemutatóknak a Bálna Budapest és a Tesla Budapest Kulturális Központ ad helyet.

A magyar és nemzetközi szakma elismert kéBUDAPEST CENTRAL EUROPEAN FASHION WEEKpviselőivel, Budapest Fashion & Tech Summit konferenciával és a divattal kapcsolatos kísérő rendezvényekkel is várják az érdeklődőket az idei eseményen, amelyen a tervezők a 2020-as tavaszi-nyári kollekciójukat mutatják be – mondta el Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség divatigazgatója az MTI-nek.
Hangsúlyozta: a régió egyik meghatározó divateseményét idén negyedik alkalommal rendezik meg. Pénteken a belvárosi Tesla Budapest Kulturális Központ ad otthont a olasz, ukrán és brit tervezők divatbemutatóinak és a Young Talents Shownak, valamint két magyar dizájner, Varga Viktor és a Cako márka is itt mutatkozik be.
Szombaton tíz, míg vasárnap kilenc magyar márka vonultatja fel jövő évi, tavaszi kreációit a Bálna Budapestben, a fiatal tervezők közül pedig Szegedi Kata csatlakozhat az idei bemutatókhoz – tette hozzá.
Csaknem 20 kísérő rendezvény is kapcsolódik az idei eseményhez, több tervező bemutatóterme nyílik meg a közönség előtt.
Kiemelte, hogy a bemutatók előtt csütörtökön Budapest Fashion & Tech Summit címmel rendeznek konferenciát 15 nemzetközi előadó részvételével a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Master Campusán, ahol a divat és technológia kapcsolatáról, a fenntarthatóságról, a digitális új innovációkról, valamint a magyar márkák nemzetközi érvényesüléséről lesz szó. Az előadást és a bemutatókat a nagyközönség online követheti majd.
Forintos-Szűcs Anita elmondta azt is, hogy az Olasz Divat Nemzeti Intézete (Camera Nazionale della Moda Italiana) is ott lesz az idei rendezvényen. Az ügynökség hároméves stratégiai megállapodást kötött a szervezettel, amely a milánói divathét főszervezője is egyben. A szakmai együttműködés keretében hét magyar márkának tartanak másfél éve workshopokat Észak-Olaszország legnagyobb városában, a márkák képviselői emellett minden évben részt vehetnek a Milan Fashion Weeken is. Az együttműködés része, hogy a különféle nemzetek tervezői is megjelenhessenek a magyar piacon.
Az igazgató kiemelte, hogy 60-80 nemzetközi influencer, média, bemutatóterem képviselői és viszonteladók kapnak meghívást a budapesti divathétre, amelynek elsődleges célja, hogy a magyar márkákat segítsék a nemzetközi piacon való megjelenésben.

 

MTI

Related posts

GRACE JONES 70 ÉVESEN IS BOMBA

celebadmin

VICTORIA BECKHAM DIVATHÁZA IS AZ ÁLLATVÉDELEM MELLÉ ÁLLT

celebadmin

GRACE JONES 70 ÉVESEN IS BOMBA

celebadmin

Leave a Comment