Hírek Külföld

HARRY ÉS MEGHAN SZAKÍTOTT A BRIT BULVÁRSAJTÓVAL

Minden kapcsolatot megszakít a brit bulvársajtó legnagyobb példányszámú lapjaival Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő.

Harry – II. Erzsébet királynő unokája, Károly trónörökös és a néhai Diana hercegnő másodszülött fia – Meghannal együtt március végén gyakorlatilag kivonult a brit királyi családból, és bár sussexi hercegi, valamint hercegnői címüket megtartották, a monarchia hivatalos programjaiban a továbbiakban nem vesznek részt, közpénzellátmányt nem vesznek igénybe és a királynőt sem képviselik hivatalos fórumokon.
A házaspár Kaliforniában telepedett le.
Harry már egy januári felszólalásában is egyenes utalást tett arra, hogy döntésükben nem csekély része volt a brit bulvársajtó velük szembeni magatartásának, az őket képviselő londoni ügyvédi iroda pedig január végén hivatalos közleményben – jogi eljárás kilátásba helyezésével – szólította fel a lapokat, hogy hagyják békén a hercegi párt.
Harry és Meghan azonban a jelek szerint végleg megelégelte, hogy a bulvársajtó azóta is folyamatosan a nyomukban jár. A nevükben kiadott, hétfőn nyilvánosságra került levelükben közölték: minden együttműködést megszakítanak a négy legnagyobb brit tömeglap, a Sun, a Daily Mail, a Daily Mirror és a Daily Express szerkesztőségével.
A házaspár közkapcsolati menedzsere a lapok főszerkesztőihez intézett levelében közölte: Harry és Meghan meggyőződése, hogy a szabad sajtó minden demokrácia alappillére és teljes szívvel hisz abban is, hogy az újságírás elsődleges kötelessége az igazság bemutatása.
A levél megfogalmazása szerint azonban súlyos aggály forrása, hogy befolyásos brit lapok hosszú évek óta igyekeznek elhárítani minden elszámoltathatóságot mindazzal kapcsolatban, amiket nyomtatásban megjelentetnek, még olyan esetekben is, amikor tudják, hogy ezek eltorzított, hamis, a magánéletbe minden józan megfontoláson túlmenően behatoló tartalmak.
A herceg és a hercegnő kénytelen volt végignézni, ahogy ismerőseik és számukra teljesen ismeretlen emberek életét minden ok nélkül szétmarcangolták, csak azért, mert a léha pletykálkodás növeli a hirdetési bevételeket – áll a négy brit lap főszerkesztőinek küldött levélben.
Harry és Meghan PR-képviselője közli a lapokkal, hogy a házaspár ezentúl semmiféle kapcsolatot nem tart fenn velük.
A levél szerint ennek nem az a célja, a herceg és a hercegnő kivonja magát a bírálatok alól, sem az, hogy tartalmilag pontos információkat cenzúrázzon. A médiának minden joga megvan arra, hogy a házaspárról beszámolókat írjon, sőt véleményt alkosson róluk, akár jót, akár rosszat, de mindez nem alapulhat hazugságokra – hangsúlyozza a lapoknak küldött levél.
A hercegi pár képviselője leszögezi, hogy Harry és Meghan továbbra is készséggel együttműködik a regionális és helyi médiával, fiatal, feltörekvő újságírókkal szerte a világban, de “gazdálkodásukat kattintásvadász torzításokra” építő sajtószervek bevételeihez nem járul hozzá.
Harry herceg régóta nem titkolt, mély ellenszenvet táplál a bulvársajtóval szemben. Őt és a brit királyi családot ugyanis a mai napig kísérti a Diana hercegnőt szó szerint élete utolsó pillanatáig üldöző fotóshad emléke.
Harry édesanyja 1997-ben, egy párizsi autószerencsétlenségben vesztette életét. Gépkocsiját végzetes útján is több tucatnyi fotós üldözte motorkerékpáron, és többen közülük a roncsok között haldokló hercegnőről is közeli felvételeket készítettek.

 

MTI

Related posts

ÚJRA MEGNYITOTTÁK A THAM LUANG-BARLANGRENDSZERT

celebadmin

SÚLYOS FELELŐSSÉG TERHELI A VIKING SIGYN KAPITÁNYÁT

celebadmin

GYÁSZOL A MONTHY PYTHON

celebadmin

Leave a Comment